Besøg skolen - Se mere her

Åbent hus

klik her

Venø Efterskole

En ø med naturlige fordele

Venø Efterskole er del af det lille ø-samfund, Venø, lige udenfor Struer. Skolen ligger midt i naturen med en flot udsigt over Limfjorden, og det er Venø’s særkender, der er drivkraften i skolens 4 linjer:

• Med vand hele vejen rundt om skolen finder vi altid ideelle vind- og sejladsforhold til Surf & Sejlads.
  • Øens varierende natur er en optimal ramme for Friluftsliv Om det er kajak, klatring, mountainbike eller vi overnatter i det fri.
  • Øen har et rigt kultur- og foreningsliv, og sammen med naturen er det en vigtig inspirationskilde til Forfatterlinjen og Kunstlinjen
Venø Efterskole

Hvad brænder du for?

Vi har plads til 96 elever fordelt på 4 linjer, så du møder helt sikkert nogen, der brænder for det samme som dig! Samtidig har du alle tiders mulighed for nye venskaber med personer, som interesserer sig for noget helt andet. Det er med til at gøre fællesskabet på Venø Efterskole til noget særligt.

De lærere, du møder på skolen underviser i linjefag, som de også dyrker i deres egen fritid. Det betyder noget for jeres fællesskab – I har samme passion – og den gode energi tager I med ind i de andre fag, når I møder samme lærer i matematik eller engelsk.

Det er vigtigt, at du brænder for den linje, du vælger, for det er det område/fag, du arbejder med hele året.

Mød Venø Efterskole

Skolen er startet af venøboere i 1997, og det har stor betydning for øboerne og os.

Vi laver flere ting sammen - f.eks. kaffebesøg hos venøfamilierne, der er blevet en fast tradition, som både elever og øens beboere ser frem til.

Venøboerne deler også vores interesser; de sejler, elsker naturen, er kreative og kunstneriske, og de kan lide at være med i de ting, vi laver i løbet af året.

Hvor kommer du fra?

På Venø Efterskole møder du elever, der kommer fra hele landet – og vi har også enkelte elever fra udlandet.

At vi er forskellige, har forskellige interesser og kommer forskellige steder fra, er en vigtig del af vores fællesskab, og vi glæder os til at møde dig.

Klik her og se på kortet, hvor de nuværende danske elever kommer fra.

Til og fra skolen

Sejlturen til Venø tager kun 2 minutter.

Hvis du skal hjem i weekenden, kører der bus til færgen og derfra til Struer Banegård, hvor du kan komme med tog til alle dele af landet.

Om søndagen kører bussen dig fra banegården tilbage til skolen.

Du får sæsonkort til færgen, når du går på skolen.

Røgfri skole

Skolen er naturligvis røgfri. Du må derfor ikke ryge, mens du er på skolen eller deltager i aktiviteter i skolens regi.

Det er heller ikke tilladt at indtage eller være påvirket af alkohol eller euforiserende stoffer.