Besøg skolen - Se mere her

Åbent hus

klik her

Volley- og basketball som valgfag på Venø Efterskole

I dette valgfag gælder det halsportens mest elegante boldspil, volleyball og basketball. Og da Venø Efterskoles hal næsten ikke kunne være nyere, er alt sat op til at de kan folde sig bedst muligt ud.

Smidighed, teknik og spilforståelse er sammen med fart, reaktion og overblik vigtige dyder i begge discipliner.

Udover de grundlæggende regler introduceres der til spillenes taktiske elementer; forsvarsprincipper, opspils- og angrebsmønstre, og de specifikke teknikker i serv, smash, hævning og backerslag i volley, driblinger, afleveringer og skud mod kurven i basket, øves både særskilt og som naturlig del af kampe.

Hver gang indledes med en specifikt tilrettelagt opvarmning med relevante øvelser, så vi ved hvilke dele af kroppen, der er særlig vigtig at gøre klar.

Hvad enten man dunker eller smasher, så er der fuld smæk på.